Dla kogo jest wyjazd Yoga Retreatment?

Dla każdego! Jednak ponieważ joga bywa czasem wymagająca, tylko pod warunkiem, że jesteś zdrowa/zdrowy. Jeśli szukasz możliwości, by się zregenerować, zresetować, odpocząć, oczyścić, rozciągnąć i wzmocnić, wyjazd Yoga Retreatment jest właśnie dla Ciebie!

Jaki jest poziom jogi podczas wyjazdu Yoga Retreatment?

Joga podczas naszych wyjazdów opracowana jest tak, by mógł w niej wziąć udział każdy, niezależnie od poziomu zaawansowania. Pracujemy wyłącznie z obciążeniami własnego ciała, co sprawia, że absolutnie każdy jest w stanie wykonać proponowane asany. W każdą asanę wchodzisz też na tyle głęboko, na ile pozwalają ci na to aktualne możliwości twojego ciała. Jeśli zaś onieśmiela Cię fakt, że jesteś totalnie początkująca/początkujący, istnieje możliwość wzięcia udziału w specjalnej sesji wprowadzającej w arkana jogi, poprowadzonej przez Jimmy’ego.

Jakiego efektu mogę spodziewać się po wyjeździe?

Poczujesz lekkość, odprężenie, a jednocześnie więcej energii do działania. Być może uda Ci się także zrzucić parę kilogramów.

Czy mogę wziąć udział w wyjeździe YR, jeśli jestem w ciąży?

Wyjazdy Yoga Retreatment nie są raczej przeznaczone dla kobiet w ciąży. Planujemy jednak dodatkowe wyjazdy specjalnie dla pań w ciąży.

Co to jest joga?

To starodawny system filozofii indyjskiej, zajmujący się powiązaniami między ciałem a umysłem.

We współczesnym świecie rozumiany bardziej jako jedna z dziedzin body&mind, złożona z systemu ćwiczeń fizycznych (asan) i praktyk oddechowych (pranajam) oraz medytacyjnych, które prowadzić mają do poczucia wewnętrznej harmonii, zdrowia, zadowolenia z życia i spokoju.

Jak zacząć praktykować od zera?

Każdy może praktykować jogę, jednak pierwsze kroki najlepiej stawiać pod okiem doświadczonego nauczyciela. Tylko on będzie w stanie odpowiednio skorygować twoją postawę, by wykonywane asany służyły ci, a nie szkodziły. Wyjaśni, na co zwracać uwagę, podpowie, jak oddychać i prawidłowo ustawiać kręgosłup. Jeśli więc dopiero zaczynasz przygodę z jogą, zapisz się na zajęcia do szkoły jogi albo wybierz na wyjazdowe warsztaty. Po kilku-kilkunastu zajęciach będziesz prawdopodobnie w stanie wykonywać podstawową praktykę samodzielnie w domu.

O czym pamiętać praktykując jogę?

Staraj się być tu i teraz. Jeśli nie możesz utrzymać uwagi, a twoje myśli odpływają gdzie indziej, wróć mentalnie na matę i skoncentruj się na oddechu. Powinno pomóc!

Słuchaj wskazówek nauczyciela, który mówi, jak ustawiać ciało w asanach i które mięśnie angażować, a które rozluźniać. To bardzo ważne, by w pełni skorzystać z dobroczynnego działania jogi na organy ciała.

Zapomnij o bólu i wycisku, nie forsuj się, słuchaj swojego ciała. W jodze nie chodzi o przekraczanie granic, raczej o łagodne, stopniowe ich przesuwanie.

Lepiej nie ćwiczyć bezpośrednio po jedzeniu. Odczekaj 2-3 godziny od ostatniego posiłku, by wyginanie ciała w bardziej skomplikowanych asanach nie wywołało u ciebie dyskomfortu.

Moje ciało jest totalnie nierozciągnięte – czy joga jest dla mnie?

Tak! Jest wręcz dla Ciebie wskazana – dzięki regularnej praktyce zwiększysz zakres ruchu w stawach i elastyczność mięśni. Być może fakt, że inni mogą więcej, działa na Ciebie deprymująco. Pamiętaj, by się z nikim nie porównywać. Joga ma służyć Twojemu ciału i to Ty ustalasz, jak intensywnie chcesz praktykować i na jak wiele możesz sobie pozwolić.

Jestem w ciąży – czy mogę praktykować jogę?

Absolutnie tak! Jeśli tylko pozwala na to Twój stan zdrowia i jeśli ćwiczyłaś jogę wcześniej, praktyka w ciąży jest wręcz wskazana. Wzmocnisz i rozciągniesz mięśnie, ale przede wszystkim nauczysz się rozluźniać mięśnie dna miednicy, co jest kluczowe dla łatwiejszego i sprawniejszego porodu. Nie bez znaczenia jest też wpływ jogi na nastrój. Dzięki regularnej praktyce, czas ciąży upłynie Ci bez lęków i niepokoju.

Jeśli nie miałaś do tej pory do czynienia z jogą, w ciąży zacznij od łagodnych technik relaksacyjnych, by potem pod okiem doświadczonego nauczyciela zwiększać intensywność praktyki.

W jaki sposób joga poprawia samopoczucie psychiczne? Czy pomoże mi zwalczyć stres?

Joga należy do dziedzin body&mind. Twoje ciało i umysł są wzajemnie powiązane, ćwicząc pierwsze, poprawiasz samopoczucie drugiego.

Joga wspaniale wzmacnia i wycisza, pomaga odzyskać kontakt z samą/samym sobą. Każde wejście na matę jest jak powrót do siebie. Nagle wiesz, kim jesteś, rozumiesz, co czujesz. Wyrzut endorfin po skończonej praktyce daje też niesamowicie przyjemne uczucie błogości w ciele, które utrzymuje się wiele godzin, sprawiając, że łatwiej ci stawiać czoła trudom codzienności.

Głębokie rozciąganie w asanach stymuluje też układ nerwowy, pospinany pędem codziennego życia. Na poziomie fizjologicznym oznacza to nic innego jak uwolnienie się od napięć, czyli głębszy sen, więcej wewnętrznego spokoju i lepszą odporność na stres na co dzień.